Millennials: Ποιοι είναι και ποια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους;

«Millennials» (23-40 ετών), ο λόγος για μια αρκετά φιλόδοξη γενιά, που παρά τις δυσκολίες και τις ανησυχίες που επέφερε η πανδημία, αλλά και τις συνεχείς οικονομικές, τεχνολογικές και κοινωνικές εξελίξεις, εξακολουθεί να παραμένει ανθεκτική σε κάθε εμπόδιο, να εξελίσσεται και να οραματίζεται τη θετική αλλαγή. Είναι μια γενιά που έχει συζητηθεί και μελετηθεί πολύ και έχει κάποια χαρακτηριστικά που την ξεχωρίζει από άλλες γενιές.

Ποια είναι λοιπόν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της γενιάς και πως αυτά επηρεάζουν την καθημερινότητα, τον τρόπο ζωής τους και την λήψη αποφάσεων; Ποιοι παράγοντες τους καθιστούν στην νέα γενιά φιλόδοξων επιχειρηματιών που πρόκειται να αλλάξουν την αγορά;

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι Millennials, σε σχέση με προηγούμενες γενιές, προσαρμόζονται πιο γρήγορα σε διαφορετικά πεδία, όσο και σε νέα εργασιακά δεδομένα. Οι περισσότεροι millennials έχουν ήδη δοκιμαστεί σε μια αγορά εργασίας με μειωμένες ευκαιρίες. Παρόλα αυτά, παραμένουν αρκετά ρεαλιστές καθώς γνωρίζουν ότι το μέλλον δεν είναι εύκολο και συνεχίζουν να ψάχνονται και να δοκιμάζονται.

Ξέρουν ότι μπορεί να απογοητευτούν από καταστάσεις, ότι μπορεί να χάσουν μια επαγγελματική θέση, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα σταματήσουν να μάχονται για το μέλλον τους. Θέτουν ψηλά το πήχη, έχουν στόχους και ονειρεύονται να πετύχουν σε αυτό που κάνουν. Αν ρωτήσετε έναν millennial πού θα ήθελε να δουλεύει, θα σας απαντήσει «σε ένα εργασιακό περιβάλλον με σκοπό, όπου θα μπορέσω να αναπτυχθώ, θα παίρνω βαθιά ικανοποίηση και η δουλειά μου θα έχει κάποιο αντίκτυπο». Οι Millennials έχουν διαφορετικές επιθυμίες εργασίας από τις προηγούμενες γενιές. Δεν θέλουν να εργαστούν επιπλέον ώρες, αλλά αυτό δεν πρέπει να εκληφθεί πως είναι τεμπέληδες, αντιθέτως έχουν άλλο τρόπο αντίληψης και οδηγούνται από την επιθυμία να κάνουν μια θετική διαφορά στον κόσμο. Γι’ αυτό και δεν σταματούν να μαθαίνουν, να κατακτούν νέες δεξιότητες, να προσπαθούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους με οποιονδήποτε τρόπο, όπως μέσα από τη συλλογή νέων εμπειριών.

Είναι παιδιά με εγωισμό και ηγετικές τάσεις. Είναι δυναμικοί, ανταγωνιστικοί, και ενώ μπορεί να μην έχουν ιδιαίτερη εμπειρία, έχουν υψηλή αυτοπεποίθηση, και επιδιώκουν να βρίσκονται σε εργασιακούς χώρους με υψηλές προσδοκίες, προκλήσεις και απαιτήσεις, όπου με οποιονδήποτε τρόπο θα τις βγάλουν εις πέρας και θα προσπαθήσουν να δώσουν αξία στη δουλειά τους. Θέλουν να δουλεύουν σε ομάδες, είναι ανοιχτοί σε προτάσεις και στην ανταλλαγή απόψεων, αν όμως αντιληφθούν ότι η εργασία τους δεν τους «προκαλεί» αρκετά, τότε θα ζητήσουν να φύγουν. Ορισμένοι από αυτούς, λόγω της έντονης ανταγωνιστικότητας, πολλές φορές θα μπουν στην διαδικασία σύγκρισης του εαυτού τους με άλλους. Αυτό είναι μια μεγάλη παγίδα βέβαια, καθώς το ιδανικό είναι να προσπαθούμε να γινόμαστε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας, και όχι να προσπαθούμε να ξεπεράσουμε τον άλλον.

Με δεδομένο ότι ανήκουν στη γενιά της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης, έχουν φοβερή εξοικείωση με τη τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το ισχυρό τους χαρτί. Πολλές φορές χαρακτηρίζονται ως «εθισμένοι στην τεχνολογία», όμως μέσω αυτής μπορούν και γνωρίζουν τον κόσμο, αυξάνουν τα έσοδα τους, γίνονται δημιουργικοί και φέρουν νέες καινοτόμες ιδέες όπως την άνθιση εταιρειών που προσφέρουν οικονομικές υπηρεσίες (Airbnb, Ryanair), και τη δημιουργία νέων επαγγελμάτων (social media influencers) και ιντερνετικών καμπάνιων.

Τέλος, το motto τους είναι “Μπορώ να τα καταφέρω και θα το αποδείξω”, και πιστέψτε με, δε τα παρατάνε εύκολα!

Άμα ανήκεις και εσύ σε αυτή τη γενιά και αναγνώρισες στον εαυτό σου κάποιο από αυτά τα χαρακτηριστικά, τότε πολύ πιθανό να ταυτιστείς με κάποια από τα γεγονότα που περιγράφει ο Βίκτωρας Λάζαρης στην ιστοσελίδα του, αλλά ίσως και να αναθεωρήσεις για τα όσα πίστευες σχετικά με τους Millennials.

 

 

 

Γράψε ένα σχόλιο